Lions Club Revonsalmi on turvaamassa lasten koulutietä keskiviikko- ja torstaiaamuina!

10.8.2021

Yli 50 alakouluikäistä lasta loukkaantuu liikenteessä vuosittain. Suurin osa alakouluikäisten jalankulkijoiden henkilövahingosta tapahtui tietä ylitettäessä. Kaikista jalankulkijoiden loukkaantumisista yli puolet tapahtui suojatiellä ja joka viides menehtyi suojatiellä.

Suojatiepäivystyksen ideana on, että vapaaehtoiset koulutien turvaajat päivystävät heijastinliivit yllään koulujen läheisyydessä lasten saapuessa kouluun. Tavoitteena on saada autoilijat huomaamaan pienet koululaiset ja turvata näin koulutietä.

Koulujen alkaessa keskiviikkona 11.8 ja torstaina 12.8 Lions Club Revonsalmen reippaat suojatiepäivystäjät tulevat turvaamaan lasten koulutietä alakoulujen läheisyyteen.

Päivystäjiä näkyy liikenteessä

• Laajasalon peruskoulun
  • Poikkilaakson ala-asteen
  • Tahvonlahden ala-asteen

läheisyydessä.

Kiitos Lions Club Revonsalmen Vapaaehtoiset!

Turvallista koulun aloitusta  koululaisille!