Hyvä Joulumieli -keräys

5.12.2020

Hyvä Joulumieli -keräys on Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja Suomen Punaisen Ristin yhdessä Ylen kanssa toteuttama keräys kotimaan vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi. Keräyksellä hankitaan vähävaraisille lapsiperheille ruokalahjakortteja, joilla he voivat ostaa ruokaa joulupöytään.

Hyvä Joulumieli -keräys järjestetään vuonna 2020 jo 24. kerran. Keräys alkaa torstaina 19. marraskuuta 2020 ja jatkuu aina jouluaattoon asti. Tavoitteena on tänä vuonna kerätä reilu miljoona euroa. Keräysvaroilla lahjoitetaan 21 000 kappaletta 50 euron arvoista ruokalahjakorttia talousvaikeuksista kärsiville lapsiperheille.

Lahjakortit annetaan lapsiperheille, joissa on työttömyyden, lomautusten, sairauksien, matalan tulotason tai muun kriisin vuoksi taloudellisia vaikeuksia. Korttia ei voi anoa eikä hakea, vaan se on lahja perheelle. MLL:n ja SPR:n paikallisyhdistykset ja -osastot tekevät yhteistyötä paikallisen sosiaalitoimen, diakoniatyön ja neuvoloiden kanssa perheiden löytämiseksi.

MLL Laajasalon paikallisyhdistys on mukana Hyvä Joulumieli- keräyksessä ja jakaa alueellamme lahjakortteja yhteistyössä Roihuvuoren seurakunnan diakoniatyön kanssa.

Hyvä Joulumieli -keräyksen omilta sivuilta löytyy lisätietoa keräyksestä ja siitä, miten keräykseen halutessaan voi osallistua!

hyvajoulumieli.fi