KOKO SUOMI LUISTELEE / KAIKKI LUISTELEMAAN

12.3.2018

Myllypuron Taitoluisteluklubi ry tarjoaa MLL:n jäsenille luistelumahdollisuutta !

Lauantaina 31.3 klo 10:45-11:30, Myllypuron jäähalli, Ratasmyllynkuja 1
Sunnuntai 1.4 klo 13:15-14:00, Vuosaaren jäähalli, Pallokuja 6

Lapset voivat tulla mukaan ilman huoltajaa. Sunnuntaina jäälle ovat tervetulleita myös lasten huoltajat. Jäällä ovat MTK:n koulutetut valmentajat/ohjaajat.

Tarvitset: omat luistimet (myös huoltajalla), oman tapaturmavakuutuksen ja iloisen luistelumielen ☺ sekä lämpimästi vaatetusta.

Jäälle ovat tervetulleita myös MLL:n aluejärjestön yhteyshenkilöt. Tapahtuma on maksuton.
Jotta voimme varautua riittävään määrään ohjaajia/valmentajia, tulee tapahtumaan ilmoittautua. Ilmoittauduthan 20.3 mennessä!
Linkki ilmoittautumiseen: http://myllypurontaitoluisteluklubi.net/luistelukoulut/ilmoittautuminen-mll/

Pukeutuminen: Koska jäähallit ovat varsin viileitä, tulee vaatetuksen olla tarpeeksi lämmin. Varsinkin pienimmillä ovat vettä hylkivät asut myös jäällä mukavia, jos aluksi hiukan pyllähdellään jäähän. Vaatteiden tulisi olla kuitenkin puhtaat ja eri vaatteet, kun mitä käytetään samanaikaisesti ulkona, jotta jäälle ei kulkeutuisi hiekkaa. Parhaiten edistyt pukeutumalla joustaviin ja lämpimiin vaatteisiin useina kerroksina. Hyvä yhdistelmä on esimerkiksi veryttely- tai tuulipuku ja sen alla vaatekerroksia tarpeen mukaan, kuten ohut villakerrasto. Tietysti jäälle saa laittaa myös luistelupuvun ja trikoot. Kypärän käyttö on sallittua ja alkuun suositeltavaakin. Kypärän jäädessä pois on suositeltavaa käyttää paksua päähinettä, joka kaaduttaessa suojaa hiukan päätä. Kylmässä hallissa käsineet ovat myös välttämättömät.

Luistimista: Hyvät varusteet lisäävät harrastukseen mukavuutta ja edistävät oppimista. Luistimien tulisi olla mahdollisimman tukevat nilkasta ja sopivan kokoiset. Taitoluistimet poikkeavat harjoitusluistimista paitsi tukevuutensa myös terin vuoksi. Kärkipiikit ovat tarpeelliset, eikä niitä saa missään nimessä pienentää. Nauhat tulee sitoa, siten ettei ylimääräistä nauhaa jää roikkumaan. Älä kuitenkaan sido nauhoja luistinten ympäri. Ne aiheuttavat vaaratilanteen jäädessään kiinni toisen jalan luistimeen. Parhaiten luistinten hankinta onnistuu alan erikoisliikkeistä, jotka myyvät taitoluistimia myös käytettyinä. Hyvillä taitoluistimilla on myös jälleenmyyntiarvoa. Muistathan käyttää teräsuojia käveltäessä jään ulkopuolella. Terät tulee kuivata aina jäältä tultua ja säilytettävä ilman teräsuojia, mieluiten erillisissä luistinpusseissa. Luistelijan tärkeimmät varusteet ovat hyvät luistimet. Kunnon merkkiluistimet (Risport, Edea, Wifa, Graf, Riedel) hankitaan taitoluistelutarvikkeisiin erikoistuneesta liikkeestä, esim. Lucky Skate, Minna Canthin katu 22, 00250 Helsinki ja Skateshop, Malminraitti 17, 00700 Helsinki. Liikkeet myyvät myös hyviä käytettyjä luistimia. Teroittajia Helsingin seudulla mm. Myyrmäen jäähallissa Erkki Asikainen, sekä Vuosaaren jäähallissa Prosharp.

Voit aloittaa luisteluharrastuksen myös muilla juuri sinulle sopivilla urheiluliikkeistä ostetuilla luistimilla.

Myllypuron Taitoluisteluklubi ry
www.myllypurontaitoluisteluklubi.net